1 Mart 2012 Perşembe

22 AYLIK UYKU SERUVENIMIZDE: 3-6 AY ARASI

Evet 3 aylik besik konforundan sonra artik kendi yatagina yatirma zamani gelmisti oglumu.  Eh Arda'da zaten buyumus besigin icine sigamaz,elleri kollari rahat edemez hale gelmisti. Besigin icinde kocaman kalan oglum yatagina yatirinca icinde kucucuk kalmisti .Gunduz bir problem olmadi ilk yatirdigimda. Ama aksam olunca stres oldum sesini duyarmiyim ya duymazsam falan diye ki odalarimiz dip dibe  ve uykumunda hafif oldugunu dusunursek duymamam mumkun degildi.Ama annelik iste sardi beni bir telas.Gece her zamanki gibi emzirip yatagina yavasca yatirdim kapisini araladim bir de nolur nolmaz diye hafif isik acmistim. Bir yandan stres bir yandan isiktan walla tum gece uyuyamadim e zaten 2 saatte bir de kalkinca sabaha zombiden hallice bir sekilde kalktim.Ses konusunda zaten uyuyamadigim uyurken duyup duyarmiyim ogrenemedim:) Neyse ertesi gun isik kapali, kapi hafif arali bir sekilde sadece 2 saatte bir uyanmak suretiyle mutlu mesut bir gece gecirdim. Farkettim ki yine aglamadan mik mik sesine uyanabiliyorum kocamsa yine duymuyor kutuk gibi uyuyor masallah.(hatta ilerleyen zamanlarda aglamalarini bile benim durtmelerimle duymaya basladi :)Gerci yapilan arastirmalara gore  buda icgudusel olarak kadinlarin cocuk sesini erkeklerden daha once algilamasiyla ilgiliymis,erkeklerde araba sesini cocuk sesinden daha once duyuyorlarmis yuh yani dedim.Neyse yataga alistirma konusunu boyle kolay atlattik, sanirim besik sonrasi kocaman sere serpe uyuyabildigi bir yatak ona da iyi geldi:)Artik gunduz memede degil de kucagimda gezdirerek gunduz uykularina gecmeye basladik gecede degisiklik olmadi memede uyutmaya devam:) Bu arada yavas yavas uyku duzenide olmaya basladi gunduz uyandiktan sonra 2-3 saat falan takiliyordu ama  eskisine gore daha az suruyordu gunduz uykulari. Pek tabi buyuyordu oglum ilgisini cekecek bir suru sey vardi. Ama genelde ayni saatte uyutmaya ozen gosterdim ve ilerde bunun baya faydasini gordum goruyorum. Geceleride 10 gibi uykuya gecmeye baslamisti sadece emmek icin yine 2 saatte bir uyanip hemen uyuyordu ardindan. Gece uyku oncesi banyo yaptirmakta baya ise yariyordu. Bu arada kendi odasina gectiginden bu yana ilk gun haric odasinda hic isik yakmadim,perdeler tamamen kapali zifiri karanlikta yatirdim. Arastirdigim ve okudugum kadariyla buyume hormonunu arttirici ozelligi olan melatonin hormonun salinimini engellememek icin cocuklarimizi karanlikta yatirmaliymisiz. Bu yuzden uyandiginda emzirirken bile hic isik yakmadim. Iste bu sekilde yavas yavas uyku duzenimiz oturmaya basladi ve 6. ayimiza kadar bu sekilde devam ettik. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder