27 Mart 2013 Çarşamba

PRAG'DA SON GUN

Prag'da son gunumuzu nehrin karsi kiyisina gecip Kucuk mahalle,Nerudova sokagi ve Prag kalesini gormeye ayiriyoruz.



Kopruden gecer gecmez sizi bu birbirinden guzel ve rengarenk evler karsiliyor. Prag gercekten mimari acidan harika denildigi gibi tam bir acik hava muzesi!


Kaleye cikmadan once Certovka restauranta ugrayip bisiler icmeye karar veriyoruz. Burasida Luzickeho seminare sokagindan restauranta cikan daracik sokak oyle ki iki kisi yanyana gecemiyor.Burdan gecenlerin birbirine carpmasini onlemek icinde sokagin iki ucuna trafik lambasi koymuslar. Gececek kimse lambaya basiyor ve kirmizi yaniyor boylece digerleri yesil yanana kadar bekliyor:) 


Bu sirin sokagin sonundaysa harika manzarasiyla bizi Certovka restaurant karsiladi. Burada manzaranin ve guzel havanin keyfini cikarirken ben dayanamayip buraya ozgu pancakelerin tadina bakmadan duramadim tabi.



Aziz Nicholas klisesi Pragdaki barok mimarinin guzel orneklerinden biri.


Kaleye dogru ilerlerken Kucuk mahalleden Nerudova sokagindan geciyoruz. Burada evlerin uzerinde cesitli semboller var. Bu semboller daha numara olmadigi zamanlarda tarif etmek icin evin sahibinin meslegine gore seciliyormus.



Kafalarimiz havada birbirinden guzel sokaklarda birbirinden suslu cepheleriyle ronesans ve barok mimari harikasi binalar esliginde kaleye dogru devam ediyoruz. 




Sonunda Prag kalesine ulasiyoruz. Ve birde tepeden geldigimiz yollari ve Prag'i seyrediyoruz.



Yapimina 9. yy.da baslanmis dunyanin en buyuk antik kalesi sayilan Prag Kalesinin kapisinda sizi bu gorkemli ve barbar heykeller karsiliyor.

Hemen kalenin icindeki St.Vitus Katedralinin oraya dogru gidiyoruz. Karsimiza bukadar gorkemli gotik mimarisiyle kendisine hayran birakan bu devasa yapi cikinca sasirdik. Oyle goz alici oyle buyukki nereden cektiysem butununu sigdiramadim:)


Iceriside oldukca etkiliydi ozellikle vitraylardaki renk cumbusu!




Katedralin disindan gorulen pencerenin iceriden gorunumu

 Katedralin icinden cikip avludan arkasina dogru gittigimizde de bu acidanda ne kadar gorkemli oldugunu gorebiliyoruz.



Sonrasinda benim cok sirin buldugum Altin Yola'a (Zlata Ulichka sokagi ) geldik. Burasi rengarenk minik evlerin oldugu cok sirin bir sokak.Burada kalenin okculari yasiyormus daha sonra sokaga adini veren simyacilar ve kuyumcular yerlesmis.

Sokagi gezmeden once merdivenle evlerin ustundeki uzun bir koridor seklinde bir yere cikiyoruz. Burasi sizi ortacag zamanlarina goturuyor sanki. Donem kiyafetleri, sovalye zirhlari,iskence aletleri vs. oldukca ilgi cekici.




Kocam aticiligini denemeye karar verdi, sanki o donemlerden kalma usta nisanci:)


Sonuc hic fena degil 3. atista tam isabet:)

Bir zamanlar Kafka'da 22 no'lu bu evde bir sure yasamis.






Burasida kalenin dogu kapisindaki Daliborka kulesi. Iskence aletlerinin sergilendigi bir zindan.


Kaleden Prag'in guzelligine bir kez daha bakip merdivenlerden asagi bu sefer ciktigimiz yoldan farkli bir yerden asagi iniyoruz.



Haliyle yorulmanin ve acikmis olmanin etkisiyle kendimizi bu sirin restauranta atiyor ve cok ceitli monuden snitzelleri secip afiyetle yiyoruz.



Prag'a veda etmeden ve Dresden'e dogru yola cikmadan once bu guzel dukkandan yanimiza leziz makara ve keklerden alarak yolluk yapiyoruz:)


Son olarak meydanin guzelligine tekrar bakip bu masalsi sehre hoscakal diyoruz. Bizim icin o kadar guzel o kadar keyifli bir Prag seyahati oldu ki..Prag gercekten gorulesi harika mimarisiyle sizi etkileyen romantik bir ortacag masal sehri.  Hepimizin ortak dusuncesiyse kesinlikle gorulmeli, ara sokaklarinda kaybolmali, yuruyerek sehrin tadi cikarilmali oldu! Neyse bu kadar Prag yeter diyip Dresden'de gorusuruz:) 























10 yorum:

  1. Harika bir post!! O binalarin guzelligi nedir oyle, superler:)

    YanıtlaSil
  2. böyle postlar yapmayın kardeşim giden var gidemeyen var aaa :)))
    kıskanıyorum..
    nasıl yerler buralar yareppim ..

    YanıtlaSil
  3. Ah Prag! Her bir yeri aklıma öyle kazınmış ki, postunla bir daha hatırladım...ne güzel post..

    YanıtlaSil
  4. Yaaaa Esra siz hep gezin bayildim fotograflara Prag i bende hep cok merak etmisimdir umarim en kisa zmanda gidebilirim. Cok opuyorum seni <333

    YanıtlaSil
  5. az yazı ,bol resim bayılıyorum senin postlara
    Prag demek benim için aşk demek,balayında aşıklar köprüsü üstündeydik ben de o günlere gittim geldim :))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. tatlim ! Ne guzel oldu bu Prag seyir postlari... Inan cok ciddi yuregim kabarmis durumda.. Insallah cok uzak zaman olmaz yeniden gidisim.. St.Vitus biz gittigimiz gunlerde bakimdaydi icini gezememistim ve Alper'le en sevdigimiz sey klise katedral gezmek oldugu icin duruma coook uzulmustuk.. Sonra boyle tatli postlarda gormeye fikir sahibi olmaya basladik.. Sanirim gittigimde sayenizde yabancilik cekmeyecegim.. Dresden konusunda coook heyecanliyim.. Klasik muzik asigi biri icin en gidilesi sehirlerden biridir.. Henuz gormedim ama coooook istiyorum ! hem de cok :)

    YanıtlaSil
  7. Yanılmıyorsam hitlerin hayran kalıp bombalatmadığı iki şehirden biri burası,Prag. Kasvetli, eski ve muhteşem! Paylaşım için teşekkürler, ellerine sağlık, sewgiler...

    YanıtlaSil
  8. Esracim seninle sehri gunesli gezmek ayri bir guzel oldu. Ben sanirim bir 5 yil icinde tekrar gormek isterim Prag i bir turistik gezide, ama yazin, iyi havada, biz Kasim da ( esim is icin gittigine pesine takilmistim ) gittigimizde pusluydu cok. Bu kadar detayli da gezememestik, senin postlarin sayesinde gordugum yerler oldu : ) O vitraylarin guzelligine ben de vurulmustum. Dresden var sirada, meraktayim : )

    YanıtlaSil
  9. guneısn gezınıze eslık etmesı soguk havayı unutturası ne guzel :)) orta cagdan kalma okları gorunce tuylerım dıken oldu:) ama keyf ıcın 3. atısta super deneım..askla olan karenız ıse sahanesınden

    YanıtlaSil